poniedziałek, 28 listopada 2016

Światowy Dzień Tolerancji

W dniu 16.11.2016 w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Tolerancji. Z tej okazji uczniowie napisali parę słów od siebie:

Uczennica klasy 4:
"Dnia 16 XI 2016 roku w sali numer 3 odbyły się warsztaty, które miały na celu obchody Światowego Dnia Tolerancji. Na obchodach były klasy 3a, 4a i 6a. Rozmawialiśmy o tolerancji. Pani tłumaczyła nam na czym polega tolerancja oraz empatia. W pamięć zapadł mi jeden slajd z prezentacji, ukazujący, że wszyscy ludzie rozebrani do szkieletu są tacy sami, chociaż są czarni, biali, żółci, niepełnosprawni lub mówiący w innym języku. To było bardzo ciekawe spotkanie."

Uczeń klasy 4:
"W dniu 16.11.2016 r, w naszej szkole odbył się DZIEŃ TOLERANCJI. W tym dniu nasza pani od języka polskiego, wyjaśniła nam, że pomimo iż ludzie się od siebie różnią to powinniśmy to akceptować. Pani powiedziała nam także, że tolerancja jest wtedy, gdy znamy kogoś innego w otoczeniu oraz próbujemy go zaakceptować takim jakim jest i tak samo chętnie się z nim bawimy jak z innymi dziećmi.
Najbardziej zdziwiły mnie przykłady dyskryminacji, która dzieli ludzi. Dlatego należy uważać na niektóre informacje o ludziach i starać się samemu ocenić czy są prawdziwe.
Po zajęciach w tym tygodniu przekonałem się, że tolerancja to bardzo ważna wartość w naszym życiu."

Uczeń:
"W dniu 16.11.2016 w naszej szkole został zorganizowany dzień tolerancji. Gościliśmy osoby z różnymi dysfunkcjami.
Miałem okazję po raz pierwszy w życiu spotkać się ze świetnymi niepełnosprawnymi ludźmi. Kiedyś myślałem, że takim ludziom trzeba współczuć, ale podczas spotkania dowiedziałem się, że wręcz tego nie cierpią.
Przed spotkaniem zastanawiałem się, jacy będą? Co do nich powiedzieć? Jak się zachować?
Podczas spotkania odczułem jednak, że to tak naprawdę normalni ludzie, których nie należy się obawiać. Poprzez dzień tolerancji totalnie zmieniłem sposób myślenia  na temat osób niepełnosprawnych. "

Uczennica klasy 4:
"16 listopada na całym świecie jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Tolerancji. tego dnia w naszej szkole odbyło się spotkanie, które dotyczyło tego wydarzenia. Podczas jego trwania dowiedziałam się co to jest tolerancja i jak bardzo ważne jest aby, być otwartym na odmienność innych ludzi, ich poglądy, wygląd oraz wiarę. Trzeba również szanować ludzi i nie dyskryminować nikogo np. ze inny kolor skóry, otyłość czy za to, że ktoś jest niepełnosprawny. 
W dzisiejszych czasach jest dużo nietolerancji na świecie, przez co dochodzi do konfliktów między ludźmi. Moim zdaniem powinniśmy szanować i akceptować innych ludzi, aby inni szanowali i akceptowali nas."

Uczeń klasy 4:
"Dnia 16 listopada 2016 roku z okazji Światowego Dnia Tolerancji Pani Monika Orzęcka przeprowadziła z uczniami klasy 3, 4 i 6 dyskusję o tolerancji.
Zdziwiło mnie to, że niektórzy uważają, że jak ktoś przy składaniu rąk ktoś założy lewy palec na prawy to jest dobrze. Jeśli założy się palce odwrotnie, to niektórzy uważają że ta osoba jest gorsza. 
Pani zwróciła uwagę na to, że bywa tak, że źle się traktuje np. niepełnosprawnych oraz osoby innego wyznania.
Obejrzeliśmy też krótki film, na którym chłopiec nie chciał zaprosić na przyjęcie grubszego kolegi, biedniejszej dziewczynki, niepełnosprawnego kolegi oraz kolegi obcokrajowca. Dało mi to do myślenia.
Dziś wiem, że należy być tolerancyjnym, ponieważ jesteśmy różni. Często nie mamy wpływu na nasze cechy. Każdy z nas jest inny i nie można się wyśmiewać. Chętnie bym poznał kolegę z innego kraju, o innym kolorze skóry czy z innej kultury.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz